Viswater

De Tonnekreek

De Tonnekreek:

Dit viswater is gepacht door Sportvisserij Zuid-West Nederland. Alleen kan je hier vrij vissen aan de rechterkant van het looppad gezien vanaf het parkeerplaatsje, daar zijn visstoepen gerealiseerd en deze worden ook regelmatig gemaaid. Je bevindt zich dan wel op grond van Staats Bosbeheer.

De Veste vist op het weiland van Dhr. Oosthoek, van wie we toestemming hebben om daar te mogen vissen. Tevens heeft De Veste looprecht verworven bij twee andere boeren om over hun akker te mogen lopen om in de Tonnekreek te kunnen vissen, dus om op bovenstaande plaatsen te kunnen vissen moet je lid zijn van "De Veste".

Kleine Vest

Kleine Vest:

Het wedstrijdwater
Als u de Willemstad binnen komt rijden over de Steenpad, dan bevindt zich aan de rechterkant van de weg voor de Vesting waar de fontein in het water staat, het wedstrijdwater van H.S.V. "De Veste". Hier zijn 20 visstoepen ter beschikking om te kunnen vissen.
Om deze visstoepen te kunnen bereiken loopt u de kleine Singel in, deze komt aan het eind op de Oostdijk uit, aan de linkerkant ziet u de visstoepen liggen. Er mogen geen auto's in de kleine Singel.

Grote Vest

Grote Vest:

Aan de linkerkant van de weg (de Steenpad) bevindt zich de Grote Vest hier mag ook gevist worden, alleen kan je hier niet met de auto op een visstek komen, omdat de Singel door een afsluitboom is afgesloten. Door lopend of met de fiets, eventueel met een kar er achter, kunt u op alle visstekken komen. Voor beide wateren heb je een vispas en een vergunning nodig van "De Veste".
Voor zowel de Kleine- als de Grote Vest geldt: als er gevist is zien we graag dat er geen afval of rommel achter gelaten is, houdt de visstekken schoon zodat ook een ander kan genieten van de visstek!