Logo

In het jaar 2001 toen we op bezoek waren bij onze visvrienden De Fonteinvisers uit Temse om het 25- jarig bestaan van onze ontmoetingen als zustergemeente te vieren, lieten zij hun nieuwe visjacks met logo aan ons zien.
Toen kwam al snel de vraag waarom wij geen visjacks hadden met een logo erop, er werd gepeilt of er genoeg interresse was om als visvereniging ook een eigen visjack met logo te hebben. Het antwoord viel positief uit, zodat er eerst nog wel een logo ontworpen moest worden voordat we deze visjacks konden gaan bestellen. Maar wie gaat dit logo ontwerpen? Het antwoord hierop kwam al snel van onze vissers, dat logo kan Piet wel ontwerpen.

Het logo heeft zeven punten, net als de vesting van Willemstad, deze worden bastions genoemd. In Willemstad zijn deze bastions vernoemd naar de 7 provincieën t.w.: Groningen, Holland, Gelderland, Utrecht, Overijssel, Friesland en Zeeland.

Het logo was vrij snel ontworpen, alleen moet het dan nog goed gekeurd worden door het bestuur en leden. De vissers van "De Veste" vonden het een goed ontwerp en snel werden de visjacks, fleece truien, T- shirts en regenjacks besteld. De visjacks zijn mooi van kleur, donker blauw met het rode logo van "De Veste" erop.